فــرآیـنـدهــا
1- مراجعه دانشجو به سایت دانشگاه و دریافت اطلاعیه ثبت نام
2- دریافت راهنمای ثبت نام اینترنتی
3- ورود به سیستم مدیریت آموزشی(https://hamava.urmia.ac.ir)و ثبت نام اینترنتی
4-تحویل مدارک مورد نیاز برای ثبت نام به آموزش دانشکده ( مدارک لازم :اصل مدرک تحصیلی دیپلم و ریزنمرات گذرانده، فرم معافیت تحصیلی برای آقایان، رسید تاییدیه تحصیلی دیپلم، عکس، کپی شناسنامه و کارت ملی، فرم تعهد آموزش رایگان، رسید ثبت نام اینترنتی)
5-انتخاب واحد دانشجویان ورودی نیمسال اول توسط آموزش دانشکده مربوطه و از نیمسال دوم به بعد بر عهده دانشجو از طریق سیستم آموزشی انجام می گیرد.
5- مراجعه دانشجو به دانشکده جهت دریافت کارت دانشجویی و شرکت در کلاسها
6- مراجعه حضوری دانشجو به آموزش دانشکده مربوطه ، براساس برنامه زمانبتدی اعلام شده در اطلاعیه ثبت نام در وب سایت دانشگاه (http://www.urmia.ac.ir)و ارائه مدارک ثبت نامی و تشکیل پرونده دانشجویی
1- گزارش گیری و بررسی وضعیت تحصیلی دانشجویان مشروطی، عدم مراجعه، اخراج به علت شرایط علمی،انصرافی،مهمانی، انتقالی و ... توسط آموزش دانشکده ها
2- تغییر وضعیت نیمسال دانشجویان مهمان،انتقال،انصراف و اخراج توسط آموزش دانشکده ها
درخواست معافیت تحصیلی از دو روش به شرح زیل:
الف:
1-ورود به سامانه خدمات الکترونیک انتظامی سخا(sakha)و ثبت نام با نام کاربری کد ملی و دریافت رمز عبور و کد سخا
2-بعد از ثبت درخواست و مشخص نمودن دانشگاه ارومیه بررسی توسط کارشناس مسئول نظام وظیفه اداره ثبت نام (آقای میرزایی) و تایید ایشان
3- پرینت معافیت تحصیلی صادر شده و ارسال به آموزش دانشگاه ارومیه جهت تکمیل پرونده دانشجو
ب:
1- دریافت فرم درخواست معافیت تحصیلی(برادان مشمول)و تکمیل آن
2- مراجعه حضوری با پیوست فرم تکمیل شده و کپی مدرک تحصیلی و تصویر کارت ملی به یکی از دفاتر پلیس+10 و اخذ گواهی موافقت با معافبت تحصیلی و ارائه آن به اداره ثبت نام
(دانشجویانی که کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم از خدمت دارند نیازی به درخواست معافیت تحصیلی ندارند)
3-سنوات مجاز تحصیل برای دانشجویان کاردانی 6 نیمسال،کارشناسی 10 نیمسال ،دکتری حرفه ای دامپزشکی 16 نیمسال میباشد. دانشجویانی که در سنوات مجاز موفق به اتمام دوره تحصیلی نگردند لازم است درخواست مجوز ادامه تحصیل در سامانه سجاد کمیسیون موارد خواص دانشگاه ثبت نمایند.
4-بعد از تایید کمیسیون موارد خاص و صدور حکم کمیسیون به اداره ثبت نام (آقای یاسر میرزائی) مراجعه نموده و نامه درخواست تمدید معافیت تحصیلی را دریافت نمایند.
5-نامه دانشگاه را به دفاتر پلیس +10 ارائه نموده و بعد از دریافت نامه موافقت با تمدید معافیت تحصیلی از نظام وظیفه تحویل اداره ثبت نام نموده تا هماهنگی لازم برای انتخاب واحد توسط دانشکده انجام گیرد.
1- درخواست از اداره ثبت نام جهت تطبیق واحد دروس گذرانده شده قبلی در سایر دانشگاهها
2- مکاتبه با دانشگاه معرفی شده توسط اداره ثبت نام
3- پس از دریافت پاسخ ، ریزنمرات دریافت شده عینا به گروه آمورشی مربوطه ارسال می شود
4- بررسی و تطبیق واحد توسط آموزش دانشکده
5- ثبت نمرات تطبیق شده توسط اداره ثبت سوابق تحصیلی
1- دانشجویان متقاضی مهمانی بایستی در اردیبهشت ماه هر سال نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه خدمات آموزشی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری اقدام نمایند(قبلا آیین نامه مهمانی و انتقال مطالعه شود)
2- دانشجویان متقاضی مهمانی دارای شرایط خاص از طریق کمیسیون موارد خاص و دانشجویان شاهد و ایثارگر از طریق ستاد شاهد و ایثارگر اقدام می کنند.
3-در صورت موافقت دانشگاه مبدا و مقصد بعد از تایید مدیر گروه دروس پیشنهادی در جدول مخصوص ارائه شده از طرف اداره ثبت نام به صورت پیش نویس توسط مدیر گروه تکمیل و جهت تایید نهایی و ارسال به دانشگاه مقصد به آموزش کل ارجاع می گردد.
4-دبیر خانه آموزش کل ضمن ثبت شماره و تاریخ به دانشگاه مقصد با ERP ارسال می نماید.
5-در آموزش دانشکده بعد از دریافت رو نوشت نامه تایید شده نسبت به ثبت وضعییت مهمانی به سایر دانشگاه ها در سیستم آموزشی دانشجو اقدام می گردد.
1- دانشجویان متقاضی انتقال بایستی پس از 4 ترم سابقه مهمان بودن در اردیبهشت ماه هر سال نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه خدمات آموزشی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری اقدام نمایند(قبلا آیین نامه مهمانی و انتقال مطالعه شود)
2- دانشجویان متقاضی انتقال دارای شرایط خاص از طریق کمیسیون موارد خاص و دانشجویان شاهد و ایثارگر از طریق ستاد شاهد و ایثارگر اقدام می کنند.
3-بعد از موافقت با درخواست انتقالی، دانشجو موظف است نسبت به تسویه حساب نیمسال مهمانی در دانشگاه مقصد اقدام نموده و واحد های گذرانده نیمسال مهمانی را جهت ثبت در کارنامه به دانشگاه ارومیه ارسال نماید.
4-دانشجو بعد از ثبت نمرات مهمانی از دانشگاه ارومیه تسویه حساب نموده تا در صورت دریافت نامه درخواست مدارک، اداره ثبت نام نسبت به ارسال مدارک اقدام نماید.
1- دانشویانی که با درخواست مهمانی نیمسال و انتقال دائم از سایر دانشگاه ها از طریق سامانه خدمات آموزشی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری موافقت گردیده است و دانشجویان متقاضی میمانی تکدرس، بر اساس نامه مهمان یاز دانشگاه مبدا و موافقت دانشگاه مقصد(دانشگاه ارومیه) به اداره ثبت نام مراجعه کنند.
2-تماس دانشجو با کارشناس مسئول نقل و انتقالات اداره ثبت نام (آقای مشک آبادی) و دریافت شماره دانشجویی از ایشان.
3-هماهنگی دانشجویان متقاضی مهمانی با آموزش دانشکده جهت انتخاب واحد.
4-دانشجویان موافقت شده با انتقالی بعد از صدور نامه موافقت به اداره ثبت سوابق تحصیلی جهت دریافت شماره دانشجویی مراجعه نمایند. متعاقبا به آموزش دانشکده مربوطه جهت انتخاب واحد مراجعه گردد.
5- دانشجویان متقاضی انتقالی لازم است به دانشگاه مبدا مراجعه نموده و جهت تسویه حساب اقدام نمایند.
6-پیگیری صدور نامه دریافت مدارک تحصیلی و دروس گذرانده بر عهده دانشجو می باشد.
1-تکمیل فرم درخواست تغییر رشته توسط دانشجو
2-بررسی احراز کد رشته درخواستی توسط کارشناس مربوطه و تایید اولیه فرم مربوطه
3-ارجاع دانشجو به دانشکده جهت تایید گروه های آموزشی
4-تایید نهایی معاون آموزشی دانشکده و مدیریت خدمات آموزشی دانشگاه
5-صدور نامه موافقت با درخواست تغییر رشته
6-تسویه حساب دانشجو در رشته قبلی
7-پیگیری دانشجو جهت دریافت شماره دانشجویی جدید و ثبت آن در سیستم آموزشی
8-پیگیری صدور نامه تطبیق واحد دروس گذرانده در رشته قبولی اولیه
1- درخواست مرخصی و یا حذف ترم دانشجو از طریق دانشکده
2- درخواست مرخصی تحصیلی بدون احتساب در سنوات تحصیلی از طریق سامانه سجاد کمیسیون موارد خاص دانشگاه
3-ثبت نیمسال مرخصی تحصیلی یا حذف ترم در دانشکده
1- تکمیل فرم درخواست انصراف در دانشکده
2- ارسال درخواست از طریق اتوماسیون به اداره مشمولین و ثبت نام
3-انجام فرآیند های تسویه و حساب دانشجو
4- صدور حکم انصراف از تحصیل (تا دو ماه فرصت بازگشت به تحصیل میسر می باشد)
4- تحویل مدارک دانشجو با شرایط زیر
الف: داشتن کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم از خدمت(برادران)
ب :تسویه حساب هزینه آموزش رایگان (دانشجویان روزانه)
1-دریافت اصل ریز نمرات تایید شده
2- بررسی انتخاب واحد دانشجو در ترم مربوطه
3- ثبت ریزنمرات گذرانده مهمانی در سیستم آموزشی دانشجو
1-دریافت اصل ریز نمرات تایید شده از سایر دانشگاه ها
2-ارسال به دانشکده مربوطه جهت تطبیق واحد و ثبت نیمسال تطبیقی در سیستم آموزشی دانشجو
فرآیند درخواست مهمانی ترم تابستان 1399 به سایر دانشگاهها
توجه: دروسی که در دانشگاه ارومیه در ترم تابستان ارایه می شوند، به صورت مهمان به سایر دانشگاهها ارایه نمی شود. (لیست دروس ارایه شده در ترم تابستان 99 در دانشگاه ارومیه از آدرس ذیل قابل مشاهده می باشد.)
http://amuzeshi.urmia.ac.ir/Summer-term
1-ثبت درخواست توسط دانشجو در سیستم آموزشی سما ( قسمت مدیریت درخواستها- درخواست مهماني در ترم تابستان 1399 (به ساير دانشگاهها))
-دانشجویان محترم در متن درخواست خود بایستی نام کامل دانشگاه مورد نظر و نام دروس و تعداد واحد دروس درخواستی خود را حتما وارد نمایند.
-به درخواستهای ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد.
2-تهیه پیش نویس نامه ترم تابستان توسط آموزش دانشکده در سیستم اتوماسیون اداری(چارگون) و تکمیل دروس درخواستی دانشجو بعد از بررسی و تایید مدیر گروه از طریق معاون آموزشی دانشکده تایید نهایی شده و به صورت پیش نویس به آموزش کل جهت تایید نهایی مدیریت خدمات آموزشی دانشگاه ارجاع و بعد از ثبت شماره به دانشگاه مقصد ارسال می گردد.
تذکر:
الف) یک نسخه رونوشت به دبیرخانه معاونت آموزشی جهت ارسال نامه از طریق سیستم ERP به دانشگاه مقصد
ب) یک نسخه رونوشت به کارشناس آموزس دانشکده جهتثبت در سیستم آموزشی دانشجو
توجه: دروسی که در دانشگاه ارومیه در ترم تابستان ارایه می شوند، به صورت مهمان به سایر دانشگاهها ارایه نمی شود. (لیست دروس ارایه شده در ترم تابستان 99 در دانشگاه ارومیه از آدرس ذیل قابل مشاهده می باشد.)
1-ورود دانشجویان به سایت https://kemt.medu.ir وتکمیل فرم مربوطه ودر خواست صدور تاییدیه تحصیلی با مشخص نمودن دانشگاه محل تحصیل.
2-بررسی و دریافت تاییدیه تحصیلی صادر شده از طرف آموزش وپرورش استان.
3-بایگانی در پرونده تحصیلی دانشجو
1-مراجعه به سایت services.epolice.ir و ثبت درخواست خروج از کشور
جهت ورود به سایت می بایست کد سخا (رمز ورود) را از پلیس+10 دریافت نمایید.
2- دانشگاه مربوطه را انتخاب نموده و تا سه روز در صورت در حال تحصیل بودن کارشناس مسئول اداره ثبت نام بررسی وتایید می نماید.
3- جهت طی مراحل نهائی و گذاشتن وثیقه از پلیس +10 پیگری گردد.
1-دانشجو بعد از اطمینان از پایان دوره تحصیلی درخواست فراغت از تحصیل را به دانشکده با ثبت مشخصات از طریق سامانه درخواست های سیستم اموزشی ثبت می نماید.
2-آموزش دانشکده درخواست دانشجو را به گروه مربوطه ارجاع می نماید.
3-گروه اموزشی بعد از تایید تطبیق واحد دروس گذرانده دانشجو را به معاون اموزشی دانشکده ارجاع می نماید.
4-معاون اموزشی دانشکده تطبیق واحد دروس گذرانده را به آموزش کل جهت بررسی و ثبت فراغت تحصیل ارسال می نماید.
5-بعد از ثبت فراغت از تحصیل در سیستم آموزشی،دانشجو به دانشکده مربوط جهت دریافت فرم تسویه حساب مراجعه می نماید.
6-بعد از تکمیل فرم تسویه حساب جهت تکمیل فرآیند تسویه حساب به اداره دانشنامه مراجعه می نمایند.