امروز

پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹

فــرآیـنـدهــای معاونت آموزشی

1- مراجعه دانشجو به سایت دانشگاه و دریافت اطلاعیه ثبت نام

2- دریافت راهنمای ثبت نام اینترنتی

3- ورود به سیستم مدیریت آموزشی(http://sama.urmia.ac.ir)و ثبت نام اینترنتی

4- انتخاب واحد دانشجو از طریق سیستم آموزشی

5- مراجعه دانشجو به دانشکده جهت دریافت کارت دانشجویی و شرکت در کلاسها

6- مراجعه حضوری دانشجو به آموزش دانشکده مربوطه ، براساس برنامه زمانبتدی اعلام شده در اطلاعیه ثبت نام در وب سایت دانشگاه (http://www.urmia.ac.ir)و ارائه مدارک ثبت نامی و تشکیل پرونده دانشجویی

1- گزارش گیری و بررسی وضعیت تحصیلی دانشجویان مشروطی و عدم مراجعه توسط آموزش دانشکده ها

2- تغییر وضعیت ترمی دانشجویان مهمان،انتقال،انصراف و اخراج توسط آموزش دانشکده ها

3- ثبت و کنترل کلیه گزارشات دانشکده ها توسط اداره ثبت نام

1- دریافت فرم درخواست معافیت تحصیلی و ممهور نمومدن آن توسط آموزش دانشکده

2- مراجعه حضوری به یکی از دفاتر پلیس+10 و اخذ رسید و ارائه آن به اداره ثبت نام

(دانشجویانی که کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم از خدمت دارند نیازی به درخواست معافیت تحصیلی ندارند)

1- درخواست از اداره ثبت نام جهت تطبیق واحد دروس گذرانده شده قبلی در سایر دانشگاهها

2- مکاتبه با دانشگاه معرفی شده توسط اداره ثبت نام

3- پس از دریافت پاسخ ، ریزنمرات دریافت شده عینا به گروه آمورشی مربوطه ارسال می شود

4- بررسی و تطبیق واحد و تکمیل فرم مربوطه و ارسال به اداره ثبت سوابق تحصیلی توسط آموزش دانشکده

5- ثبت نمرات تطبیق شده توسط اداره ثبت سوابق تحصیلی

1- دانشجویان متقاضی مهمانی بایستی در اردیبهشت ماه هر سال نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه خدمات آموزشی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری اقدام نمایند(قبلا آیین نامه مهمانی و انتقال مطالعه شود)

2- دانشجویان متقاضی مهمانی دارای شرایط خاص از طریق کمسیون موارد خاص و دانشجویان شاهد و ایثارگر از طریق ستاد شاهد و ایثارگر اقدام می کنند.

1- دانشجویان متقاضی انتقال بایستی پس از 4 ترم سابقه مهمان بودن در اردیبهشت ماه هر سال نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه خدمات آموزشی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری اقدام نمایند(قبلا آیین نامه مهمانی و انتقال مطالعه شود)

2- دانشجویان متقاضی انتقال دارای شرایط خاص از طریق کمسیون موارد خاص و دانشجویان شاهد و ایثارگر از طریق ستاد شاهد و ایثارگر اقدام می کنند.

1- دانشویانی که با درخواست مهمانی و یا انتقال دائم آنها از طریق سامانه خدمات آموزشی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری موافقت گردیده ،میبایست با در دست داشتن فرم تکمیل شده مربوطه از دانشگاه مبدا  به واحد ثبت نام مراجعه کنند

2-انجام فرآیند های ثبت نام دانشجو

1-تکمیل فرم درخواست تغییر رشته توسط دانشجو

2-بررسی احراز کد رشته درخواستی توسط کارشناس مربوطه

3-ارجاع دانشجو به دانشکده جهت اخذ فرم تغییر رشته مربوطه(در صورت احراز کد رشته)

1- درخواست مرخصی و یا حذف ترم دانشجو از طریق دانشکده

2-ارسال درخواست به صورت اتوماسیونی به واحد ثبت نام

3-صدور حکم مرخصی و یا حذف ترم

1- تکمیل فرم درخواست انصراف در دانشکده

2- ارسال درخواست از طریق اتوماسیون به واحد ثبت نام

3-انجام فرآیند های تسویه و حساب دانشجو

4- تحویل مدارک دانشجو با شرایط زیر

  الف: داشتن کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم از خدمت(برادران)

  ب  :تسویه حساب هزینه آموزش رایگان (دانشجویان روزانه)

1-دریافت اصل ریز نمرات تایید شده

2- بررسی انتخاب واحد دانشجو در ترم مربوطه

3- ارسال ریزنمرات به اداره ثبت سوابق تحصیلی جهت ثبت نمرات

1-دریافت اصل ریز نمرات تایید شده از سایر دانشگاه ها

2-ارسال به دانشکده مربوطه جهت تطبیق واحد

"روند صدور دانشنامه و ریزنمرات قابل ترجمه"

 

صدور دانشنامه و ریزنمرات قابل ترجمه برای 2 دسته از دانش آموختگان قابل تعریف می باشد؛

                                                                الف) دانش آموختگان دوره روزانه یا دارای تعهد آموزش رایگان

                                                                ب)دانش آموختگان دوره شبانه،پردیس دانشگاهی، نیمه حضوری

الف) دانش آموختگان دوره روزانه یا دارای تعهد آموزش رایگان

1)مراجعه به سایت به آدرس https://portal.saorg.ir و انجام  ثبت نام در سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان وزارت علوم. بعد از ثبت نام در سامانه، از منوی خدمات، به قسمت امور دانشجویان داخل بروید و در آنجا با انتخاب گزینه لغو تعهد آموزش رایگان، و انتخاب یکی از حالتهای 1-پرداخت هزینه، 2-ارائه سابقه کارمعتبر 3-ارائه نامه عدم کاریابی از اداره کار استان (براساس شرایط خود)، نسبت به لغو تعهد اقدام نمایید. مراحل ثبت درخواست را تا انتها ادامه دهید تا برای شما کد رهگیری صادر گردد. توصیه اکید می شود قبل از هر اقدامی و در هر مرحله از ثبت نام و ثبت درخواست، حتماً راهنمای مربوط به آن قسمت را به دقت مطالعه نمائید. پس از ثبت نام و دریافت کد رهگیری، درخواست شما ابتدا توسط کارشناسان دانشگاه ارومیه بررسی می‌گردد.

1-الف)در صورت تائید توسط کارشناسان دانشگاه، درخواست جهت تائید و صدور نامه لغوتعهد، به سازمان اموردانشجویان وزارت علوم واقع در تهران ارسال می گردد. پس از تائید سازمان، شما قادر خواهید بود از کارتابل خود در سامانه، "نامه لغو تعهد" مربوط به خود را پرینت نمائید.

1-ب) در صورت عدم تائید توسط کارشناسان دانشگاه، درخواست با ذکرمواردی که باید اصلاح گردد جهت بازبینی به کارتابل شما عودت می‌شود. پس از بازبینی درخواست را مجددا جهت بررسی به دانشگاه ارسال کنید.

2)پس از انجام لغو تعهد، جهت دریافت دانشنامه و ریزنمرات قابل ترجمه لازم است با در دست داشتن مدارک زیر به دانشگاه ارومیه-معاونت آموزشی-اداره دانشنامه مراجعه نمایید. لازم به ذکر است دانشنامه و ریزنمرات به غیر از خود دانش‌آموخته، صرفاً با ارائه وکالت نامه محضری و کپی کارت ملی یا شناسنامه وکیل قابل تحویل است.

- پرینت نامه لغو تعهد و اصل گواهی نامه موقت آن مقطع

-ارائه دانشنامه و نامه لغو تعهد(در صورتیکه روزانه بوده باشد) مقطع یا مقاطع قبلی

-تسویه حساب صندوق رفاه‌‌(در صورت درج بدهی در گواهی نامه موقت)

-کپی شناسنامه و کارت ملی و یک قطعه عکس 4×3 جدید

خواهشمند است در خصوص موارد ذیل، جدداً از تماس با دانشگاه ارومیه خودداری نمایید.

در صورت عدم توفیق در ثبت نام و یا ثبت درخواست و مشکلات احتمالی سامانه، صرفاً از طرق ذیل اقدام نمایید:

Øارتباط با قسمت پشتیبانی فنی سامانه سازمان امور دانشجویان، از طريق گزينه "درخواست پشتيباني سامانه" در کارتابل خود

Øتماس با شماره تلفن- های 4484-4785-02196664486 (سازمان امور دانشجویان)

توجه مهم: در مرحله می توانید با مراجعه به کارتابل خود از وضعیت فعلی درخواست خود مطلع شوید.

ب)دانش آموختگان دوره شبانه،پردیس دانشگاهی، نیمه حضوری:

این گروه از دانش آموختگان، جهت دریافت دانشنامه و ریزنمرات خود نیازی  به ثبت نام در سامانه فوق ندارند. این افراد می توانند با در دست داشتن اصل گواهی موقت و تسویه حساب صندوق رفاه‌‌(در صورت درج بدهی در گواهی نامه موقت) و یک قطعه عکس 4×3 به دانشگاه ارومیه- معاونت آموزشی-اداره دانشنامه مراجعه نمایند. در صورت تحصیل در مقاطع قبلی دانشگاهی بصورت:

ب -1) دوره روزانه؛ ارائه کپی دانشنامه و نامه نحوه لغو تعهد آموزش رایگان آن مقطع یا مقاطع

ب-2)دوره های بجز روزانه؛ ارائه کپی دانشنامه آن مقطع یا مقاطع ؛ نیز  ضرورری است.

 

فلوچارت مراحل لغو تعهد آموزش رايگان در سامانه سجاد

فلوچارت مراحل صدور و دريافت دانشنامه

فایل روند صدور دانشنامه و ریزنمرات قابل ترجمه

 

شرح فرآیند شماره یک