اداره توسعه و پشتیبانی سیستمهای آمورشی
شرح وظایف وفعالیتهای اداره پشتیبانی وتوسعه سیستمهای آموزشی
بخش مدیریت سیستمهای آموزشی
مدیریت فنی وپشتیبانی سیستمهای آموزشی دانشگاه شامل سیستم مدیریت آموزشی دانشگاه و سایر سامانههای تحت پوشش آن به شرح زیر:
- سیستم مدیریت آموزش دانشگاه (هم آوا)
- سیستم مدیریت مالی دانشجویان
- سیستم ارزیابی اساتید
- سیستم مدیریت ابلاغ آموزشی و حق التدریس اساتید
- سیستم بایگانی الکترونیک پروندههای دانشجویان
- سیستم حضور غیاب اساتید و دانشجویان تحت عنوان برنامه جامع موبایل استاد
- سیستم پروپوزالها و پایان نامههای دانشجویی
- سیستم مدیریت درخواستهای دانشجویی
- سامانههای تحت وب اساتید، دانشجویان و پذیرفته شدگان جدید(ثبت نام اینترنتی، ثبت نمرات توسط اساتید از طریق وب ، انتخاب واحد و حذف و اضافه اینترنتی)
- تبدیل اطلاعات سازمان سنجش و آماده سازی سیستم ثبت نام اینترنتی دانشجویان ورودی جدید
- نظارت بر عملکرد بخشهای زیرمجموعه سیستمهای آموزشی دانشگاه
- برنامهریزی و نظارت بر عملکرد سیستم مدیریت آموزش دانشگاه و سایر سامانههای تحت پوشش
- آموزش مستمر کاربران در اجرا و بهره برداری از سامانههای آموزشی دانشگاه
رئیس اداره: آقای سجاد حسن بگلو
بخش داده پردازی و فرابری اطلاعات آموزشی
- تعریف اطلاعات پایه سیستم همآوا شامل اطلاعات رشتههای تحصیلی، سرفصل دروس و کاتالوگ رشته
- نظارت و کنترل مستمر بر عملکرد سیستم همآوا از نظر ثبت صحیح وضعیتهای آموزشی برای وضعیت تحصیلی دانشجویان، دروس، نمرات، و نیمسالهای تحصیلی توسط دانشکدهها وارائه بازخورد به دانشکدهها جهت رفع اشکالات سیستم
- ثبت وضعیتهای خاص برای دانشجویان، نیمسالهای تحصیلی، نمرات و دروس بر اساس احکام صادره کمسیون موارد خاص و شورای آموزشی دانشگاه
- بررسی کارنامه فارغ التحصیلی دانشجویان و ثبت وضعیت فارغ التحصیلی برای دانشجویان به تفکیک مقاطع تحصیلی
- تهیه کارنامه فارغ التحصیلی و ثبت آن در سبا
- چاپ و آماده سازی کارنامه دانشجویان برای استفاده جلسات کمسیون موارد خاص، ستاد شاهد، و شورای آموزشی دانشگاه
- نظارت و کنترل بر ورود نمرات توسط اساتید
- ثبت نمرات تک لیست(معرفی به استاد، پروژه، پایان نامه، مساله مخصوص، امتحان جامع، و . . . )، جامانده و گزارش نشده
- ثبت نمرات دروس تطبیقی دانشجویان تغییر رشته و انتقالی
10-ثبت نمرات دروس مهمانی
11-ایجاد شماره دانشجویی برای دانشجویان تغییر رشته
12-ثبت و اصلاح مشخصات دانشجویان در سیستم همآوا در صورت تغییر و یا وجود اشکال در اطلاعات
13-تهیه و ارسال آمارهای مورد نیاز حوزه معاونت آموزشی و سایر بخش های دانشگاه
کارشناس: خانم ناهیده رحمانی شماره تماس: 04432755287 داخلی:116
بخش امور مالی آموزش و حق التدریس اساتید
الف) سیستم مالی همآوا
1-تعریف کدهای شهریه و مبالغ شهریه به تفکیک مقاطع تحصیلی، ورودی، دوره(روزانه، شبانه، پردیس) در سیستم مالی همآوا
2- تعریف شهریههای خاص برای دانشجویان روزانه که از یک ترم خاص به بعد با حکم کمسیون شهریهپرداز میشوند
3- بررسی کارنامه مالی دانشجویان فارغ التحصیل، با توجه به آیین نامههای آموزشی برای مقاطع تحصیلی مختلف و تایید فرم تسویه حساب در صورت عدم وجود بدهی
4- تهیه نامه استرداد شهریه برای دانشجویان واجد شرایط استرداد شهریه
5- کنترل عملکرد سیستم مالی همآوا از نظر پرداختیهای دانشجویان و رفع مغایرتهای احتمالی با بانک با همکاری حسابدار حوزه معاونت آموزشی
6- کنترل بدهکاری و مانده حساب دانشجویان و ارائه گزارش به دانشکدهها جهت وصول مطالبات
کارشناس: آقای حمید محمدی شماره تماس: 04432755287 داخلی: 124
ایمیل: ha.mohammadi@urmia.ac.ir
ب) سیستم مدیریت حق التدریس و ابلاغ های آموزشی
1- انجام تنظیمات سیستم مدیریت حقالتدریس شامل تعریف اطلاعات پایه اساتید، اطلاعات پایه اساتید در نیمسال، فرمول های محاسبه حق التدریس، جدول ظرایب تعداد دانشجو، پست های سازمانی و . . .
2- نظارت و کنترل بر تنظیم قراردادهای حق التدریس تنظیم شده اساتید در دانشکدهها از نظر اعمال صحیح آیین نامهها و قوانین حق التدریس
3- ارائه بازخورد به مسوولین آموزش دانشکده ها در صورت وجود اشکال در تعاریف اطلاعات پایه دروس، ظرفیت ها و ارائه دروس در نیمسال، سهم اساتید دروس مشترک، و . . .
رئیس اداره: آقای سجاد حسن بگلو
واحد اسکن(سیستم بایگانی الکترونیک پرونده های دانشجویان و هیات ممیزه دانشگاه(سبا))
- مدیریت سیستم سبا از نظر مدیریت کاربران، گروه های کاربری، تعیین سطوح دسترسی به اسناد، پیکربندی سیستم و قفسهبندی پروندهها
- اسکن اسناد فیزیکی پروندههای دانشجویان در حال تحصیل و ثبت در سبا( تاییدیههای تحصیلی برای مقاطع مختلف، معافیت نظام وظیفه، کارت شرکت در آزمون، مدارک تحصیلی، و . . .)
- دریافت اسناد و مدارک و مکاتبات مربوط به دانشجویان از سیستم مکاتبات اداری و ثبت آنها در سبا
- اسکن پرونده های دانشجویان ورودی جدید و ثبت در پرونده الکترونیکی دانشجویان
- انتقال اسناد الکترونیکی دانشجویان تغییر رشته و ثبت در پرونده الکترونیکی جدید
- اسکن اسناد و مدارک دانشجویان در مرحله فارغ التحصیلی و ثبت در سبا
- پشتیبانی و توسعه سیستم هیات ممیزه دانشگاه
کارشناس: آقای سالار محمدزاده شماره تماس: 32755287 داخلی: 122
بخش شبکه و سخت افزار
- نگهداری و پشتیبانی شبکه و رایانههای حوزه معاونت آموزشی
- نگهداری و نظارت بر سرورهای آموزش(وب و دیتا)
- انجام هماهنگی با مدیریت فناوری اطلاعات برای باز و بسته شدن ریموت سرور جهت اتصال کارشناسان شرکت سما و بروزرسانی نرم افزارها و یا حل نمودن مشکلات سیستم ها
- تهیه نسخههای پشتیبان از اطلاعات سیستمهای آموزش(همآوا ، مالی همآوا ، حقالتدریس، سبا، و . . )
رئیس اداره: آقای سجاد حسن بگلو
بخش وب سایت حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی
1-طراحی و ایجاد صفحات و سایتهای جدید با هماهنگی مدیریت فناوری اطلاعات
2-بروزرسانی و درج محتوی در صفحات داخلی بخش های مختلف وب سایت حوزه معاونت آموزشی
3-انجام هماهنگی با مدیریت فناوری اطلاعات برای بروزرسانی سایت فرایند حوزه معاونت آموزشی و درج آیین نامهها و رویههای آموزشی در آن
4-تهیه و درج اطلاعیه ها و اخبار مرتبط با فعالیت های حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی(اطلاعیه ثبت نام، انتخاب واحد، فراخوان ها و . . . )
رئیس اداره: آقای سجاد حسن بگلو
مرکز پشتیبان سیستمهای آموزشی
1-پاسخگویی به سوالات و مشکلات اساتید، دانشجویان، و کاربران سیستمهای نرم افزاری راه اندازی شده که جنبه عمومی دارند(مشکلات عمومی ورود به سیستمهای وب دانشجویان، اساتید، ثبت نام ورودی های جدید، انتخاب واحد).
2-دریافت مسائل و مشکلاتی که جنبه تخصصی دارند و ارجاع آن به بخش تخصصی مربوطه جهت بررسی و رفع مشکل
رئیس اداره: آقای سجاد حسن بگلو
کارشناس: آقای امیر امامی
بخش تحلیل و توسعه سیستمهای آموزشی
1-تجزیه و تحلیل فرایندهای آموزشی موجود
2-اصلاح رویهها و فرایندهای آموزشی موجود با استقرار و توسعه سیستمهای آموزشی جدید(سیستم مدیریت درخواستهای دانشجویی، سیستم پروپوزالها و پایاننامههای دانشجویی، سیستم حضور غیاب اساتید و دانشجویان(برنامه موبایل استاد)، سیستم پیامکهای دانشجویی)
رئیس اداره: آقای سیدجمال میرقاسمی
سامانه یادگیری الکترونیکی و کلاس مجازی
- بررسی، مطالعه، امکانسنجی و نیازسنجی ارائه خدمات آموزشهای الکترونیکی بر اساس ضوابط و آییننامههای آموزشی و استانداردهای موجود متناسب با اهداف و راهبردهای دانشگاه
- تهیه و تنظیم آییننامههای آموزشهای الکترونیکی و نظارت بر اجرای آن
- تهیه تقویم آموزشی سالیانه آموزشهای الکترونیکی
- ارائه دروس رسمی ارائه شده در دانشگاه به شیوه الکترونیکی در چارچوب سرفصل مصوب و مطابق مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
- ارزیابی و تعیین اثربخشی دورههای آموزشی بر اساس شاخصهای تعیین شده به منظور تعیین نقاط ضعف و قوت و بهبود عملکرد فرآیند آموزش
- نظارت بر آزمونهای دورههای الکترونیکی و ارزیابی کیفیت تدریس استادان
- تعامل و هماهنگی با مسئولین و بخشهای مختلف دانشگاه
- مدیریت، نظارت و کنترل حسن اجرای فعالیتهای آموزشهای الکترونیکی
- نصب، راه اندازی و راهبری سامانه آموزش الکترونیکی در دانشگاه
- تبدیل و انتقال اطلاعات دانشجویان، اساتید، و دروس در هر نیمسال تحصیلی از سیستم آموزش دانشگاه به سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه
- تعریف و مدیریت کاربران و تعیین سطوح دسترسی کاربران
- پشتیبانی نرم افزاری از سامانه آموزش الکترونیکی در ارتباط با شرکت ارائه دهنده در قالب گزارش خطاهای سیستمی و پیگیری رفع آن
- ارائه راه کارهای مناسب نرم افزاری برای پیاده سازی فرایندهای آموزشی شامل تعریف و ارائه دروس به صورت آفلاین در قالب سامانه آموزش الکترونیکی و برگزاری کلاس های مجازی، ، ارائه تمرین، برگزاری آزمون های آنلاین و . . .
- تهیه و ارائه گزارشات آماری و سیستمی
- نظارت بر اجرای صحیح فرایند های آموزشی تعریف شده در سامانه آموزش الکترونیکی
- نظارت و پایش مستمر عملکرد سرورهای آموزش الکترونیکی و کلاس مجازی دانشگاه به منظور ایجاد پایداری در ارائه سرویس مناسب و جلوگیری از قطعی و یا اختلال در عملکرد سرورها
- دسترسی ارتباط لازم به شرکت های طرف قرارداد جهت دسترسی به سرورها
- ایجاد و حفظ امنیت لازم برای تمامی سرویسهای سطح شبکه و دسترسی ها به داده ها و منابع مختلف سرورهای آموزش الکترونیکی و کلاس مجازی
- تجزیه و تحلیل داده های ورودی و خروجی سرورها و همچنین نظارت و کنترل فضای دیسک های موجود و ظرفیت هر سرور به منظور دستیابی به سرعت مطلوب در بهره برداری از سامانه های آموزش الکترونیکی و کلاس مجازی
- پاسخگویی و ارائه آموزش و راهنمایی به کاربران(اساتید و دانشجویان) در استفاده و به کارگیری قابلیت ها و امکانات سامانه های یادگیری الکترونیکی به صورت آفلاین و آنلاین به علاوه دریافت گزارش خطاهای احتمالی سیستم.
کارشناس: آقای امیر امامی
ردیف |
نام نام خانوادگی |
شماره تماس |
ایمیل |
سمت |
1 |
آقای سجاد حسن بگلو |
04432755287 داخلی 121 |
|
رئیس اداره |
2 |
آقای امیر امامی |
4-04432752741 داخلی 3210 |
کارشناس |
|
3 |
آقای حمید محمدی |
04432755287 داخلی 124 |
کارشناس |
|
4 |
آقای فریدونی |
04432755287 داخلی 122 |
|
کارشناس |
5 |
خانم ناهیده رحمانی |
04432755287 داخلی 116 |
|
کارشناس |
6 |
خانم جوادی |
04432755287 داخلی 127 |
کارشناس |
